Społeczna odpowiedzialność biznesu – debata nt. wolontariatu pracowniczego

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to strategia, dzięki której firmy integrują działania etyczne, ekologiczne i społeczne. Celem jest tworzenie trwałej wartości dla swoich interesariuszy i społeczności lokalnych. Wolontariat pracowniczy, który jest kluczowym elementem CSR, ma ogromną wartość zarówno dla samych pracowników, jak i dla organizacji oraz społeczności, w których funkcjonuje firma. Jego pozytywne skutki odczuwane są na wielu płaszczyznach – od indywidualnego rozwoju, przez budowanie silnych zespołów, aż po kreowanie pozytywnego wizerunku firmy i realne wsparcie lokalnych inicjatyw.

25 lutego w Kinie Praha w Warszawie odbędzie się II WOLONTARIAT PRACOWNICZY HUB organizowany przez Instytut Wolontariatu Pracowniczego. Wydarzenie to ma na celu stworzenie przestrzeni do dialogu, inspiracji oraz wymiany doświadczeń, jak również refleksji między przedstawicielami biznesu, organizacji społecznych oraz wolontariuszami w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu.

Wydarzenie zainauguruje premiera filmu dokumentalnego „7 szczytów Tatr w 7 dni”. Film przedstawi historię o tym, jak wspólna pasja, determinacja i współpraca pozwalają osiągać cel, który pierwotnie wydawał się niemożliwy. Wyświetlenie filmu zwieńczy dyskusja z uczestnikami wyprawy. 

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) - program wydarzenia II Wolontariat Pracowniczy Hub

Społeczna odpowiedzialność biznesu z różnych perspektyw

Kolejnym punktem programu jest debata pt. „Szczyty i depresje wolontariatu pracowniczego”, którą poprowadzi Marta Benedyczak. W debacie wezmą udział:

  • Iwona Waszczykowska – Siemens
  • Katarzyna Skalska – Alior Bank SA 
  • Joanna Mieszkowicz – Fundacja Aeris Futuro
  • Mateusz Puzyno – Wolontariusz, lider wyprawy 
  • Izabela Dyakowska – Instytut Wolontariatu Pracowniczego 

Naszą Fundację reprezentować będzie Joanna Mieszkowicz, która jako wieloletnia działaczka podzieli się swoim rozległym doświadczeniem. Dodatkowo wzbogaci dyskusję głębszą analizą wyzwań i sukcesów związanych z angażowaniem się w projekty społeczne. Po części merytorycznej odbędzie się spotkanie networkingowe. Celem spotkania ma być wzajemna inspiracja oraz przede wszystkim budowanie sieci kontaktów i współpracy.

Społeczna odpowiedzialność biznesu to siła, która może zmieniać świat, inspirując firmy do wprowadzania realnych rozwiązań problemów społecznych i środowiskowych oraz budowania lepszej przyszłości dla wszystkich.