Zwycięski projekt Climathonu Kraków 2017 – City Cha(lle)nge – to kampania społeczna, której celem jest zachęcenie mieszkańców do porzucenia samochodów na rzecz transportu miejskiego, a także rowerów. Fundacja Aeris Futuro pomogła wdrożyć ten projekt w życie.
Kampania właśnie trwa na Kampusie
600-lecia Odnowienia Uniwersytetu Jagiellońskiego
Projekt ukazuje, że znaczenie mają wszystkie wybory związane z mobilnością użytkowników przestrzeni miejskiej, oraz jak wiele można zyskać wybierając np. schody zamiast windy. Fundacja Aeris Futuro wraz ze zwycięzcami ubiegłorocznej edycji Climathonu Kraków 2017, dokona w ten sposób offsetu emisji CO2 z ostatniego Climathonu w Krakowie. Zmiana zachowań ludzkich przełoży się na oszczędność w zużyciu energii, m.in. z wind, oraz redukcję emisji CO2 ze spalania paliw np. w samochodzie.
Kampania ma na celu ukazać, że wybierając korzystne dla środowiska i otoczenia warianty związane z mobilnością, zyskują także sami użytkownicy. Taki zabieg ma na celu skuteczne zachęcenie ich do zmiany preferencji komunikacyjnych, co w ogólnym rozrachunku pozwoli na poprawę stanu środowiska naturalnego poprzez ograniczenie emisji dwutlenku węgla.
Kampanie różnego typu są powszechnie realizowane praktycznie we wszystkich miastach, jednak ten projekt wyróżnia się na tle pozostałych przedsięwzięć tego typu. W przeciwieństwie do innych kampanii społecznych plakaty oraz ulotki nie pełnią tu pierwszorzędnej roli, a są jedynie formą uzupełnienia interaktywnej strony, na której każdy z mieszkańców będzie mógł sprawdzić jak jego nawyk wpływa na parametry, takie jak: pieniądze, czas, środowisko czy kalorie.
Kampania trwa od 25.08.2018 na terenie Kampusu 600-lecia Odnowienia Uniwersytetu Jagiellońskiego.
—
Climathon to międzynarodowe wydarzenie, którego celem jest wypracowanie rozwiązań mających na celu walkę ze zmianami klimatu. Mieszkańcy dużych ośrodków miejskich na całym świecie mają 24 godziny na wypracowanie koncepcji odpowiadającej na powyższą potrzebę. Taki pomysł udało wypracować się także w Krakowie, co więcej już na dniach zostanie on wprowadzony w życie!
—
Więcej informacji na oficjalnym fanpage na FB: City Challenge FB
Kontakt dla mediów: Kamil Rosiński, tel.: 607 825 803, e-mail: cityweave@gmail.com